kilometre_yapimi.htm
Bu derste flash uygulamalarımızda kullanabileceğimiz dijital bir kronometre yapacağız. Uygulamayı buraya tıklayarak izleyebilirsiniz.

Sizlerde alttaki yolu izleyerek bu uygulamayı yapabilirsiniz. Dersimize başlayalım. Boş bir flash döküman oluşturalım.

Ana sahnede "Layer1" ilk frame üzerinde alt resimdeki gibi üç adet şekil oluşturalım, yaptığımız şekilleri teker teker butonlara dönüştürelim ve "instance name" kısımlarına yine alt resimdeki gibi isimler verelim.

http://www.sanalkurs.net/images/dersler/users/adsz_7.gif

İkinci bir layer oluşturalım ve Layer2' nin ilk framesine alttaki "action script"i yazalım.

 
//ilk değişkenleri atıyoruz.
var zamanlama:Boolean = false;
var paused:Boolean = false;
var kalan:Number;
var gecenzaman:Number;
var gecensaat: Number;
var gecendakika:Number;
var gecensaniye:Number;
var gecensalise:Number;
var baslangic_zamani:Number;
var kalan:Number;
var saatler:String;
var dakikalar:String;
var saniyeler:String;
var saliseler:String;
_root.play_btn.onPress = function() {
if(!_root.zamanlama) {
if (_root.paused) {
_root.baslangic_zamani = getTimer() - _root.gecenzaman;
} else {
_root.baslangic_zamani = getTimer();
}
//kronometreyi başlatıyoruz
_root.paused = false;
_root.zamanlama = true;
}
}
_root.stop_btn.onPress = function() {
//kronometreyi durduruyoruz
_root.zamanlama = false;
//Duraklatılan değişkenleri ayarlıyoruz.
_root.paused = false;
//kronometre göstergesini "timer_txt" adlı dynamic text değişkenine ayarlıyoruz
_root.timer_txt = "00:00:00:00";
}
_root.pause_btn.onPress = function() {
//kronometre saymaya devam ediyorsa sadece duraklat.
if(_root.zamanlama) {
_root.zamanlama = false;
_root.paused = true;
}
}
_root.onEnterFrame = function() {
if (zamanlama) {
//Değerler hesaplanıyor
gecenzaman = getTimer()-baslangic_zamani;
//Saatler
gecensaat = Math.floor(gecenzaman/3600000);
kalan = gecenzaman-(gecensaat*3600000);
//Dakikalar
gecendakika = Math.floor(kalan/60000);
kalan = kalan-(gecendakika*60000);
//saniyeler
gecensaniye = Math.floor(kalan/1000);
kalan = kalan-(gecensaniye*1000);
//Saliseler
gecensalise = Math.floor(kalan/10);
//Değişken metin kutusuna çıktı alıyoruz.
//Saatler için Eğer sayılar 10'dan daha küçükse önlerine 0 ekle.
if (gecensaat<10) {
saatler = "0"+gecensaat.toString();
} else {
saatler = gecensaat.toString();
}
//Dakikalar için için Eğer sayılar 10'dan daha küçükse önlerine 0 ekle.
if (gecendakika<10) {
dakikalar = "0"+gecendakika.toString();
} else {
dakikalar = gecendakika.toString();
}
//Saniyeler için için Eğer sayılar 10'dan daha küçükse önlerine 0 ekle.
if (gecensaniye<10) {
saniyeler = "0"+gecensaniye.toString();
} else {
saniyeler = gecensaniye.toString();
}
//Saliseler için Eğer sayılar 10'dan daha küçükse önlerine 0 ekle.
if (gecensalise<10) {
saliseler = "0"+gecensalise.toString();
} else {
saliseler = gecensalise.toString();
}
_root.timer_txt = saatler+":"+dakikalar+":"+saniyeler+":"+saliseler;
}
};



Kodlar içirisinde yeterince açıklama yapmaya çalıştım. Alttaki linkten kaynak dosyayı indirebilirsiniz. İyi çalışmalar.


Not: Bu dersin hazırlanmasında "Lucamaras" adlı web sitesinin "action script" içeriklerinden yararlanılmıştır.

Kaynak dosyayı indirmek için tıklayın

 
Yardım İçin Sadece Bir Tık Yeter
 
Sponsor
 
.tk
 
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol