filtreler.htm

Filtreler



Photoshop için bir çok firma tarafından çeşitli "Filter" ler hazırlanmış olmakla beraber biz burada sadece Photoshopun kendi orijinal filitrelerini (Photoshop-Plug-Ins ) inceleyeceğiz. Aslında diğer firmaların hazırladıkları filitreler de Photoshopun orijinal filitrelerinden çok farklı şeyler yapmazlar. Ancak birkaç etkiyi bir arada yapabildikleri için zaman kazandırdıkları ve kullanımları daha kolay oldukları için bunlardan bazıları tercih edilebilir. Ama yine de en güzel etkileri Photoshopun Orijinal Filitreleri ile elde edebileceğimizi hatırlatalım.
Filitrelere ulaşmak için Ana Menüden Filter i seçiyoruz. Yan tarafta gördüğünüz Photoshop Orijinal Filitrelerini gösteren liste açılır. Dikkat ettiğiniz gibi bunlar Ana Flitrelerdir. Herbirini kendi içlerinde bölümleri vardır. Şimdi bunları açıklamaya çalışalım;
Artistic:
Colored Pencil: İmajda bir renk haritası çıkararak baskın olan renkleri alarak fırça darbeleri oluşturur. Feather seçilirse yağlı boya etkisi verir.
Cutout: İmajımızdaki köşeleri basitleştirerek detayını azaltıp yarattığı köşeler ve çizgilerde anti-alias özelliği nedeniyle yumuşak hatlar oluşturur. Yüksek kontrastlı grafiklerde iyi sonuç verir.
Dry Brush: Kuru boya etkisi verir. Renk geçişlerini en aza indirip kenarları rastgele büker, anti-alias etkisi verir.
Film Grain: Bir tür kirlenme etkisi vererek beyaz kirler aydınlatır, siyah kirler koyulaştırır. Yazılar üzerinde iyi etkiler verir.
Fresco: Kontrastı yüksek bir görüntü verir. Kenarlar daha keskin, koyu renkler daha koyu olmakla birlikte "Dry Brush" a benzemektedir.
Neon Glow: Uygulandığı bölgenin renklerine göre 2-3 renk tonu içeren sonuçlar yaratır.
Palette Knife: Paletteki renk sayısını azaltarak keskin hatlı, az renkli bir imaj yaratır.
Poster Edges: İmajımızı posterize ederek renk sayısını azaltır. Kenarlara siyah detaylar ekler.
Rough Pastels: İmajımızın kenarlarını geliştirir. Bunun için bir doku dosyası kullanır.
Smudge Stick: Birbirine karışmış renklerdeki bir bezin kağıt üzerine etkisi gibi sonuç verir.
Sponge: Buzlu cam etkisi vb. etkiler verir.
Underpainting: Kumaş kaplama havası verir.
Water Color: İmajımızın kenarlarına sulu boya etkisis verir. "Fresco" ya benzer.
Blur:
Blur: Yumuşatma, bulanıklaştırma etkisi verir. Standart değere uygular.
Blur More: "Blur" etkisini standart değerin üzerinde uygular.
Gaussian Blur: Photoshopun en çok kullanılan filitresidir. Bulanıklaştırma ve yumuşatma etkisini istediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz.
Motion Blur: Hareketli bir kameranın yakaladığı görüntüyü simule eder. Hareketin şiddeti ve yönü belirlenebilir.
Radial Blur: Çok özel bir kamera efektidir.
Smart Blur: İmajımızdaki kenarları tespit ederek, "Gaussian Blur" etkisini kenarlara dokunmadan iç bölgelere uygular.
Brush Strokes:
Accented Edges: Küçük imajlara uygulanmasında fayda olan kenarlara doku ekleyen geliştirme filitresidir.
Angled Strokes: Kenarları sertleştirip ana hatlara dikkat çeker.
Crosshatch: İmajı geliştirmek için rastgele dokular ve zigzaglar yaratır.
Dark Strokes: Koyu renkli set kenarlar üretir.
Ink Outlines: İmaj kenarlarına mürekkep bulaşmış havası verir.
Splatter: Sudaki yansıma etkisi verir.
Sprayed Strokers: Kenarlarda yatay veya dikey deformasyonlar yaratır.
Sumi-e: Yazılarda (Text ) kullanırak hoş görüntüler elde edilir.
Distort:
Diffuse Glow: Aydınlık alanlara gölgeler verir.
Displace: Seçtiğimiz ikinci bir imaj (PSD Formatlı ) ile etki eden grafiğin tüm pixellerini düzenleyen bir flitredir. Kullanımı biraz karışıktır.
Glass: İmajımıza eğrilmiş cam kaplaması yapar.
Ocean Ripple: Su dalgalarının verdiği etkiyi yapar.
Polar Coordinates: İmaja iki çeşit bükülme etkisi verir.
Ripple: Küçük su dalgaları etkisi verir.
Shear: Verdiği eksen üzerindeki noktalar ile dikey doğrultuda imaja eğrilik vermeyi sağlar.
Spherize: Deformasyonları küresel yapmamızı sağlar.
Twirl: Girdap hareketi etkisi yapar.
Wave: Su dalgası gibi yumuşak bir deformasyon sağlar.
ZigZag: Zigzaglar, su dalgaları oluşturur.
Noise:
Add Noise: Belirttiğiniz yoğunlukta pixelleri rastgele ekler.
Despeckle: Tarayıcı ile tarattığınız fotoğraflardaki kirleri yok eder.
Dusk & Scratches: Renkleri birbirine yaklaştırarak contrastı azaltır.
Median: Pürüzsüz yüzeylerin oluşmasını sağlar. En çok kullanılan filitrelerden biridir.

Pixelate:
Color Haftone: İmajımızı renk sayısı az, düşük kalitede bir hale getirir.
Crystallize: İmajımızı renkli hücrelere bölerek petek gibi bir doku yaratır.
Facet: İmaj içindeki kenarlardan anti-aliasingi kaldırır.
Fragment: İmajımızda deprem etkisi yaratır.
Mezzotint: İmajımıza kirlilik ekleyecek rastgele noktalar üretir.
Mosaic: İmajımızı kareselleştirir. Düşük çözünürlükte zoom yapmış gibi bir hava verir.
Pointtillize: Doku yaratmaya yardımcı olur, uygulanan bölgeyi noktasallaştırır.
Render:
Clouds: Fırça ve zemin rengini kullanarak bulut etkisi veren doku çalışmalarında sık kullanılan bir filtredir. Boş bir Layer de kullanılması daha iyi olur.
Differance Clouds: "Clouds" filitresine benzer. Uygulandığı yüzeyin karşıt renklerini alarak bulut etkisi yaratır.
Lens Flare: Photoshopun en çok kullanılan filitrelerinden birisidir. Kamera objektifine ışık vurmasıyla oluşan sanal hüzmeleri simüle etmemizi sağlar.
Lighting Effects: Buda Photoshopun en çok kullanılan filitrelerinden birisidir. Herhangi bir yüzeye ışık efekti vermeyi sağlar.
Texture Fill: Bir PSD dosyasını desen olarak döşemeye yarar.
Sharpen:
Sharpen: İmajdaki kenar ve köşeleri belirginleştirir.
Sharpen More: Daha şiddetli bir "Sharpen" etkisi sağlar.
Sharpen Edges: Düşük şiddette "Sharpen" etkisi yapar.
Unsharp Mask: Kenarların keskinliğini azaltır.
Sketch:
Bas Relief: Kompleks çizgileri alıp iki renkli bir imaj yaratır.
Charcoal: Siyah ve beyaz renkleri kullanarak kara kalem çalışması benzeri üretilebilir. Görüntünün contrastı çok fazla olur.
Chalk and Charcoal: Paletteki backgrond ile tebeşir etkisi, foreground ile "Charcoal" etkisini birleştirir.
Chrome: Metal etkisi sağlar.
Conte Crayon: Renk sayısını 6 ya indirir ve doku ekler. Contrastı yüksek imajlarda iyi sonuçlar verir.
Graphic Pen: İki renkli bir grafiği detay seviyesi düşük olarak yaratır.
Halftone Pattern: "Graphic Pen" in gelişmişidir.
Note Paper: Basit görüntüler sağlar.
Photocopy: Renkleri azaltır.
Plaster: Siyah, beyaz, gri tonlarda plastik etkisi yapar.
Reticulation: Siyah-Beyaz kirli bir görüntü sağlar.
Stamp: İki renkli sert kenarlı bir sonuç verir.
Torn Edges: "Stamp" filitresine gri tonlar ekler.
Water Paper: Su içindeki bir imajın sert hatlarını su üstüne çıkan bir mürekkep etkisi yaratır.
Stylize:
Diffuse: Pixelleri dağıtır.
Emboss: En çok kullanılan filitrelerden biridir. Resmi gri yaparak üç boyutlu bir görünüm verir.
Extrude: İmajı değiştirip farklı bir imaj yaratır.
Find Edges: Kenarların kontrastını arttırır.
Glowing Edges: "Invert" (tersyüz eder ) edeceği uçları otomatik bulur.
Solarize: Renk eğrilerine yaptığı etki ile imajı %50 koyulaştırır.
Tiles: Kaplama yapar.
Trace Contour: Kontur çizgilerini bulur, geri kalanları yok eder.
Wind: Rüzgar efekti verir.
Texture:
Craquelure: Texture yaratır. Yazılarda iyi sonuç verir. Eskimiş yağlı boya tablo etkisi yaratır.
Grain: "Add Noise" filitresi gibidir.
Mosaic Tiles: Gelişmiş mozaik de denilebilir. "Craquelure" a benzer.
Stained Glass: "Mosaic Tiles" ın contrast ile kristalize edilmiş halidir.
Texture: Yazılarda iyi sonuçlar verir.
Video:
De-Interlace: Videodan aktarılan resmin üzerinde temizlik yapar.
NTSC colors: Resmin renklerini titremeyen, kaymayan renklere çevirir.
Other:
Costom: Resim üzerinde numerik olarak bir çok efekt yaratmayı sağlar.
High Pass: Resimdeki contrastı azaltır.
Minimum: Resimdeki koyu pixelleri vurgular.
Maximum: Resimdeki açık pixelleri vurgular.
Offset: Birbirini takip eden döşenebilen desenler yaratmaya yarar
Efektler (Effects )

Photoshopun eski versiyonlarındaki "Effects" uygulamalarının, yeni 6.0 versiyonunda "Layer Style" adını alarak değiştiğinden daha önceden bahsetmiştik. Efektlerin, Ana Menüden, Layer > Layer Style alt menüsünü açarak "Blending Options" adı altında sıralandığını görebilirsiniz. Efektleri incelemeye başlamadan önce iki ayrı efekt çeşidinin olduğunu bilmemiz gerekir. Bunlardan birisi, "Blending Options" dan ulaşılan ve Drop Shadow (Gölge Vermek ), Inner Shadow (İçe Gölge ), Outher Glow (Dışa Parlaklık ), Inner Glow (İçe Parlaklık ), Bevel end Emboss (Eğim - şev ve Kabartma Etkileri ), Satin (Saten etkisi ), Color Overlay (Renk verme ), Gradient Overlay(Eğim verme ), Pattern Overlay (Desen-model verme ), Stroke ( Hat verme ) olarak adlandırılan efektlerdir. Bu efektlere, yukarıda belirttiğimiz gibi "Blending Options" altından ulaşabileceğimiz gibi daha kolay yolu olan, Layer Penceresindeki Layere çift tıklayarak yada Layer Penceresinin altındaki Effect simgesine ( ) tıklayarak açılan "Layer Style Penceresi" nden ulaşabiliriz. Diğeri ise hem Layer Penceremizin üst tarafında bulunan Açılır Menüden hemde Layer Style Penceresinde ki "Blend Mod" dan ulaşabileceğimiz Layer Efektleridir.
Bu efektler Photoshopun birçok komutunda karşımıza çıkacaklar. Ancak her yerde aynı özellikleri taşıdığından sadece burada açıklayacağız.





Hatırlarsanız, meydana getirdiğimiz imajımızın üst üste gelmiş bir katmanlar bütünü olduğundan bahsetmiştik. Katmanları alta ve üste sürükleyerek yerlerini değiştirebiliyor, şeffaflıklarını ayarlayabiliyorduk (Opacity ). Bu nedenle, Layerleri asetat kağıtlara da benzetebiliriz. "Opacity Değerini" düşürdükçe (Şeffaflaştırdıkça ) geçirgenliği artıyor ve bir alttaki resmin görüntüsü ortaya çıkıyordu.
Bu hatırlatmadan sonra, öncelikle, yan tarafta resmini gördüğünüz Layer Efektlerini tanıyalım;
Normal: Sıradan asetat katmanıdır. "Opacity" değeri % 0 iken tam geçirgen, % 100 iken geçirgen değildir.
Dissolve: Erime, dağılma etkisi verir. Dağınık, kirli, pürüzlü yüzeylerin yapımında bu efekt çok etkilidir.
Multiply: Siyah rengin hakim olduğu koyu bir görüntü elde ederek, iki Layeri birbirine kombine eder.
Screen: Yine iki Layeri kombine ederek bu defa açık renklerin hakim olduğu bir görüntü elde eder.
Overlay: "Multipy" ve "Screen" efektlerinin tam orta noktasını bulur.
Soft Light: Hafif bir spot ışığı etkisi verir. Etki rengi koyu ise "Multipy", açık ise "Screen" uygular. İmajın kontrastını yükseltir.
Hard Light: "Soft Lightın daha şiddetlisidir.
Color Dodge: Uygulanan renk, uygulayıcının renk değerlerine göre parlaklaşır.
Color Burn: Color Dodgenin tam karşıtıdır.
Darken: Birbirleriyle etkileşim yapan renklerden koyu olanı baskınlaştırır.
Lighten: Darkenin tam karşıtıdır.
Difference: Etkileşen renklerden açık tonda olanı bularak diğer renkten RGB değerini çıkarır.
Exclusion: Difference ile aynı mantıkta çalışmasına rağmen daha yumuşak sonuç verir.
Hue: Etki eden ile etki edilen renk değerleri kombine edilir.
Saturation: Rengin şiddetidir. Etki eden ile edilenin kombinasyonu neticesi renk elde eder.
Color: Rengi farklı şeffaf bir Layer in diğer Layere etkimesini sağlar.
Luminosity: Rengin parlaklığıdır.



Şimdi de Layer Penceremizde efekt vermek istediğimiz Layerin ortasına çift tıklayarak, "Layer Style" penceresini açıp, yandaki resimde sadece ilgili kısmı görünen ve "Layer Style - Blending Options" dan ulaşacağımız Efektleri inceleyelim;

Drop Shadow: Herhangi bir Layer de olan ve imaj penceremizin içine çizdiğimiz şekle gölge verir. İçindeki ayarları:
Structure:
*Blend Mode: Yukarıda açıklanmıştı (Normal, Dissolve, vd. ).
*Opacity: Geçirgenlik, şeffaflık oranıdır. Default (Varsayılan-Standart ) değeri %75 dir.
*Angel: Açıdır. Işık kaynağı ile cisim arasındaki sanal doğrunun yatayla yaptığı açıyı ifade eder. Default değer 120° dir.
*Use Global Light: "Genel ışık değerini kullan." Bunu seçersek, resimdeki gölgeleme yapan tüm ışık değeri ile genel ışık değerini kullanırız. Bunu değiştirirseniz tüm Layerlerdeki ışık değerleri ve açıları değişecektir.
*Distance: Resim ile gölgenin düştüğü zemin arasındaki pixel cinsinden uzaklığı belirler. Default değeri 5 dir.
*Spread: Gölgeyi yaymak için kullanılan % değeridir. Yüzde değeri çoğaldıkçe gölgenin bulanıklığı azalır. Default değeri 0 dır.
*Size: Gölgenin pixel cinsinden ebatalarını belirler.
Quality:
*Contour:Photoshopun bünyesindeki desenlerle veya bizim "Define Pattern" ile kaydettiğimiz desenleri, gölgenin dış hatlarına uygular.
*Anti-aliased:Tek pixellik çizgilerin açı kazandıklarında oluşan rahatsız edici çıkıntılarının daha açık bir renkle yumuşatılması ve boşlukların daha koyu bir renkle doldurulması işlemi olan Anti-Aliasın gölgeye uygulanmasını sağlar.
*Noise:Gölgeye % cinsinden rastgele pixeller ekler.



Efektlere devam edelim, buradaki efektlerin özelliklerinin bir çoğu "Drop Shadow" ile aynı olduğundan sadece farklı olan ayarlarını inceleyeceğiz;
Inner Shadow: İçe gölge verme efektidir. Resmin daha uzakta gömülü gibi görünmesini sağlar. Farklı olan, Choke: Gölgeyi içe doğru yayarak imajı boğar.
Outher Glow: Dışa parlaklık efektidir. Resmin etrafına neon ışıkları ile aydınlanma kazandırır. Biz yine farklı olanları inceleyelim,
Structure:
Bu bölümde işaretli kutucuk içine tıklarsanız açılacak olan "Color Picker" den efekte vereceğiniz rengi seçebilirsiniz. Hemen yanındaki "Gradient" ( Eğim ) penceresini açarsanız, buradan hazır şablonları kullanabileceğiniz gibi isterseniz kendinizde şablon hazırlayarak bu efekte uygulayabilirsiniz.
Elements:
Technique: Softer: Parlaklığa yumuşak bir etki verir. Precies: Tam parlaklık sağlar.
Inner Glow: İçe Parlaklık efektidir. Neon ışıkları türündeki efekti cismin içine uygular.
Elements:
Source: Parlaklığı, Center: Ortadan dışa doğru, Edge: Kenardan ortaya doğru verir.
Quality:
Range: Parlaklığın menzilini % cinsinden belirler. Default değeri % 50 dir. Yüzde değeri küçüldükçe içe, büyüdükçe dışa doğru mesafesini ayarlar.
Jitter: Parlaklığın imaj üzerindeki stresini % cinsinden belirler.
Bevel and Emboss: Eğim-şev, kabartma efektidir. Aydınlatma ve karartma ile imajın kabarık, zemine gömülü veya şişkin görünmesini sağlar.
Structure:
Style: Burada açılır menüde 5 tane efekt vardır. Outher Bevel: Dışa eğim-şev verir. Inner Bevel: İçe eğim verir. Emboss: Kabartma etkisi yapar. Pillow Emboss: Zeminin alt yüzeyine kabartma efekti vererek imajın zemine gömülmesi etkisini yaratır. Stroke Emboss: İmaj kenarlarına kabartma etkisi verir. Default ayarı, Inner Beveldir.
Technique:Buradaki açılır menüde de üç adet efekt vardır. Smoothüzgün, yumuşak etki yapar. Chisel Hard: Kabartmaya sert yontma etkisi yapar. Chisel Soft: Kabartmaya yumuşak yontma etkisi yapar. Default ayarı, Smoothdur.
Depth: Efektin derinliğini yüzde cinsinden belirler. Default ayarı, % 100 dür.
Direction: Burada yanındaki radyo düğmeleri ile seçilen iki değer vardır. "Up", Işığın sol üstten, "Down", ışığın sağ alttan gelmesini sağlar.Default ayarı, "Up" tır.
Size: Efekt etkisinin yüzde cinsinden boyutudur. Default ayarı, % 5 dir.
Shading:
Bu bölüm, efekte yapılan gölgeleme ayarları bölümüdür. Gloss Contour: Buradaki hazır şablonlar ile veya kendiniz şablon ekleyerek efektin dış hatlarına parlaklık ekleyebilirsiniz.
Highlight Mode - Shadow Mode: Işık ve gölge tarzlarını, daha önce anlattığımız Layer Efektleri bölümündeki ayarlardır. (Normal, Dissolve, vd. ) Default ayarları, Highlight Modeda Beyaz renk ve Screen, Shadow Modeda Siyah renk ve Multiplydir. Opacity değerleri her ikisinde de % 75 dir.
Dikkat ederseniz, "Layer Style Penceresi"nde, Bevel and Emboss efekti altında bulunan "Contour" ve ""Texture" sekmelerini göreceksiniz. Buradan, "Contour" sekmesinden ayrıca efektin dış hatlarına verilen efekt değerlerini ayarlayabilirsiniz. "Texture" sekmesinden de hazır şablonları kullanarak veya kendiniz "Define Pattern" ile yarattığınız şablonlarınız ile imajın üstüne desenler ekleyebilirsiniz.


Layer Penceresindeki "Göz"leri kapatarak, verdiğimiz Efektleri imajımızdan kaldırabiliriz.



Üstteki küçük dökümanı "Define Pattern" ile hafızaya alarak, altındaki büyük dökümanımıza "Fill" ile döşedik.
Satin: İmaja verdiği efekt ile saten etkisi yaratır. Default ayarları, Blend Mode: Multiply, Opacity %50, Angel 19°, Distance:11px, Size:14 pxdir.
Color Overlay: İmaja renk kaplama efektidir. Blend Modeun yanındaki renk kutusuna tıklayarak, açılan Color Pickerden seçilen renk ile Blend Mode daki seçime göre renk efekti ekler.
Gradient Overlay: İki yada daha çok rengin birbiri arasından yumuşak geçiş yaparak imajı boyar. Default ayarları resimdeki gibidir.
Pattern Overlay: Hazır Şablonları Kullanarak veya Define Pattern ile kendi yarattığınız şablonlardan oluşan desenler ile imaja kaplama yapar.
Stroke:
İmaj altında etkisi ile dış kenarlarına çerçeve ekler. Position: Çerçevenin pozisyonunu belirler, çerçeveyi, Outside: Dış kenara, Inside: İç kenara, Center: Kenarların ortasına ekler. Fill Type: Doldurma tipini seçebiliriz. Çerçeveye, Color: Renk Doldurur, Gradient: Eğim vererek doldurur, Pattern: Desen vererek doldurur (Bunlardan daha önce bahsetmiştik ).

Efektleri kısaca incelemiş olduk. Ancak bunların işlevlerini görebilmeniz için mutlaka Photoshop programını temin edip, satın almasanız dahi deneme versiyonunu indirip ( deneme versiyonun da kayıt yapmaya izin verilmiyor ), kendinizin deneme yanılma yöntemi ile ve sabırla uğraşarak öğrenmenizden daha kolay yolu yoktur. Biz burada sadece basit şekilde inceleyerek, ileride ihtiyaç duyduğunuzda kullanmanız için size bir kaynak yaratmış oluyoruz.

Bu bölümde adı çok sık geçen ve Photoshopu kullanırken çok sık kullanacağımız bazı özelliklerinden, olan "Define Pattern" , "Fill" , "Stroke" efektlerini ve "Transform" özelliklerini de incelememiz gerekmektdir. Bu efektlere, Photoshopun Arayüzünde bulunan Edit Menüsünden ulaşabilirsiniz.
Şimdi bunları inceleyelim;

Define Pattern:
Öncelikle "Pattern" kelimesinin Türkçe karşılğının "Desen" olduğunu hatırlamalıyız. Böylece "Define Pattern" nin de "Desen Tanımlamak" olduğunu bilmeliyiz. Yani bu özellik ile programa bir mesaj vererek, "İmajımızı bir desen ile kaplamak istediğimizi" bildiriyoruz.
Bir örnek verirsek, 10x10 pixels ebatlarında yeni bir döküman açıp, içine bir şeyler çizgik, boyadık ve efekt vererek süsleyerek bir imaj (desen ) elde ettik.
Şimdi bu imajımızı daha büyük ölçülerde 100x100 pixels ebatlarında başka bir dökümanımıza desen olarak kaplamak istiyoruz. Bunu Kopyala (Ctrl+C ) - Yapıştır (Ctrl+V ) yöntemiyle yapmaya kalkarsak hem çok zaman alır, hemde çok uğraştırır. Ayrıcada her zaman istenen etkiyi de vermez. Bu nedenle işlemi "Define Pattern" ile yapacağız. Öncelikle, desen olarak kullanacağımız 10x10 pixels edatlarındaki dökümanımızın tamamını seçelim (Ctrl+A ), [Şayet tamamını değil de bir kısmını, kullanacağımız desen olarak seçmek istersek, bunun için Araç kutusundaki seçim aracımız olan "Marquee Tool" dan birisi, örneğin, "Rectangular Marguee Tool " (M ) ile seçmimizi yapmamız gerekiyor.]
Daha sonra Edit > Define Pattern ile bu seçimimizi desen olarak programın hafızasına alırız. ( Program, Edit/Define Pattern seçimini yapınca bir pencere açarak hafızaya aldığımız desene bir isim vermemizi ister. Buraya bir isim yazarsak ileride kullanacağımız zaman bize kolaylık sağlayacaktır. )
Artık istediğimiz kadar Kopyala-Yapıştır yapsak da hafıza daki desen bilgisi değişmez taki başka bir Define Pattern yapıp da aynı isim ile kaydedene kadar.
Yukarıda ki Efektler bölümünde sık sık anlattığımız "kendiniz Define Pattern ile desen yaratabilirsiniz." açıklaması bunu ifade eder. Peki yarattığımız ve Define Pattern ile hafızaya aldığımız bu deseni nasıl kullanacağız? Şimdi diğer bir özellik geliyor;



Üstteki küçük dökümanı "Define Pattern" ile hafızaya alarak, altındaki büyük dökümanımıza "Fill" ile döşedik.

Yardım İçin Sadece Bir Tık Yeter
 
Sponsor
 
.tk
 
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol