panaromic_resim_olusturma.htm
Flashın gücünü ispatlayan başka bir örnek de manzara resimleridir. Bu dersimizde yukarıdaki örneği nasıl oluşturacağımıza bakacağız. Böylece siz de kendi dizaynınızı buna uygulayabilirsiniz. Başlangıç için üç yaklı bir kamera ya da fotğraf makinasını kendi ekseni etrafında döndürerek resimler çekmelisiniz. Sonra bu fotoğrafları photoshopta ya da uleadcool 360 gibi bir 360 derece resim dikiş programında birleştirdiğinizde 360 derece görüntüsü olan bir fotoğrafa dönüşmüş olacaktır.
400*160 boyutlarında yeni bir dosya oluşturun.
Resminizi flash içine import ederek yeni bir movie oluşturun. Adı image olabilir örneğin. Sonra bu resimin sol üst köşesine de aşağıdaki gibi bir işaret koyun.



Şimdi slayt object ismiyle Insert > New Symbol den yeni bir movie oluşturun ve resminizi bu movie klibin ilk karesine yerleştirin.

Kodu Kopyalamak
İl framenin actionlarına da aşağıdaki kodları yerleştirin.

 
Kod Alanı:

 
Set Variable: "m" = 0
Set Variable: "tmi" = 2
Loop While (m<(tmi*2 )-1 )
Set Variable: "m" = m+1
Set Variable: "dup" = "image"&m
Duplicate Movie Clip ("image", dup, m+1 )
Set Property (dup, X Position ) = GetProperty (dup, _x ) + m*GetProperty (dup, _width )
End Loop



 




Ana timeline a ilk döndüğünüzde resim olarak adlandırılan slider object örneğini bitmap katmanına yerleştirin.

Maske
Mask olarak isimlendirilen katmandan ekran üzerine tam olarak uygun bir dikdörtgen ekleyin. Eğer bu noktada yayınladıysanız bu resmi görebilmeniz için yapacağınız bu olacaktır, ta ki bir kaydırma kontrolü yapıncaya kadar.

Drag Kontrolü
"dragcontrol" isminde yeni bir movie oluşturun. İl iki kare anahtar kare olsun. İlk frameye şu kodları yerleştirin.


 

Kod Alanı:

 
Start Drag ("", lockcenter )
Set Variable: "movieheight" = 160
Set Variable: "moviewidth" = 400
Set Variable: "w" = GetProperty ("../picture", _width )
Set Variable: "h" = GetProperty ("../picture", _height )
Set Variable: "speed" = 45
Set Variable: "xPos" = GetProperty ("",_x )
Set Variable: "yPos" = GetProperty ("",_y )
Set Variable: "xPos" = xPos-(moviewidth/2 )
Set Variable: "yPos" = yPos-(movieheight/2 )
Set Property ("../picture", X Position ) = GetProperty ( "../picture", _x )-(xPos/speed )
If (GetProperty ( "../picture", _x )<-(w/2 ) )
Set Property ("../picture", X Position ) = 0.01
Else If (GetProperty ( "../picture", _x )>0 )
Set Property ("../picture", X Position ) = -w/2
End If
Set Property ("../picture", Y Position ) = GetProperty ( "../picture", _y )-(yPos/speed )
Set Variable: "pic_y" = GetProperty ("../picture", _y )
If (pic_y>0 )
Set Property ("../picture", Y Position ) = 0
End If
If (pic_y<(movieheight-h ) )
Set Property ("../picture", Y Position ) = (movieheight-h )
End If



 




Kontrolü Yerleştirmek
Komutlardan da anlayacağınız gibi yerleştirdiğiniz ilk kare sürüklemeyi başlatacak. Kayma hızını ve x ile y eksenindeki hareketleri kontrol edecek.
İkinci kare ise ilk kareye dönüşü sağlayacak. Bundaki amaç ise; kaydırma hareketinin devamını sağlamaktır. İçine aşağıdaki kodu yerleştirin.

 

Kod Alanı:

 
Go to and Play (_currentframe-1 )



 





Son olarak ana zaman çizgisine geri gidin ve sahne üzerine dragControl örneğini yerleştirin..



Sonra aşağıdaki kodu scripts katmanına ekleyin.


 

Kod Alanı:

 
Set Variable: "zoom_direction" = none
Yardım İçin Sadece Bir Tık Yeter
 
Sponsor
 
.tk
 
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol